Omdat we veel waarde hechten aan je privacy, vragen we je toestemming om cookies te plaatsen. We plaatsen alleen cookies voor het analyseren van bezoek op onze website. Lees meer in onze privacyverklaring.
Niet toestaan Toestaan

Coldtec ontwerpt, realiseert en beheert klimaatinstallaties zoals airconditioning en ventilatie. Dit doen ze zowel voor particulieren als voor bedrijven en laboratoria. Stooseflow is gevraagd om het proces van opdrachten afhandelen en het meten van chemicaliën- en zuurkasten te optimaliseren en automatiseren.

Onnodig mailverkeer en losse documenten

Bij het onderhouden van klimaatinstallaties had Coldtec dagelijks veel communicatie via e-mail over statusupdates, het aan- en afmelden van een opdracht en de facturatie. Zo moest bij elke nieuwe opdracht de bestelbon uit de e-mail worden gedownload en in een map op de computer worden opgeslagen. Vervolgens moest bij elke vraag de bon er opnieuw handmatig bij worden gepakt. Ook stond de benodigde informatie ingesloten in een PDF binnen de bestelbon. Erg onhandig en een hoop onnodige handelingen. Coldtec wilde graag dat dit proces eenvoudiger werd.

Dashboard van de opdrachten module in de online bedrijfssoftware beheerapplicatie van Coldtec
Overzichtelijk de status van elke opdracht zien doordat ze zijn onderverdeeld in lijsten

Altijd up-to-date en overal bereikbaar

Om het bedrijfsproces van Coldtec te optimaliseren en automatiseren hebben we een webapplicatie gerealiseerd. In deze situatie hebben we gekozen voor online software omdat het werkt op elk besturingssysteem, in elke browser en op elk apparaat. Hierdoor heeft elke opdrachtgever en monteur altijd de meest actuele gegevens bij de hand en kunnen opdrachten eenvoudig worden toegevoegd, aangepast en verwijderd.

Opdrachten worden eenvoudig naar een andere status versleept in de online bedrijfssoftware beheerapplicatie van Coldtec
De status van een opdracht snel aanpassen door hem naar een andere lijst te slepen

Gemakkelijk opdrachten beheren

Bij het starten van een nieuwe opdracht kan de gebruiker een opdrachtnummer invoeren en documenten toevoegen, waaronder de bestelbon. De locatie of het gebouw kan worden geselecteerd en de gewenste uitvoerdatum kan worden toegevoegd. Daarnaast is er ruimte voor een opdracht- en factuuromschrijving. Alle data is gebundeld en eenvoudig terug te vinden. De heldere verdeling tussen ‘nieuw’, ‘in behandeling’ of ‘afgerond’ maakt de status van een opdracht direct zichtbaar.

Een opdracht bijhouden

Een opdracht kan altijd worden aangepast of worden verwijderd. Onder ‘Opmerkingen’ kunnen gebruikers berichten achterlaten en elkaar op de hoogte houden. Daarnaast kunnen er labels aan een opdracht worden toegekend, denk aan ‘uitgesteld’ of ‘wacht op onderdelen’. Dit geeft andere gebruikers in één oogopslag meer context over de status.

Filters van een opdracht beheren in de online bedrijfssoftware beheerapplicatie van Coldtec
Details bekijken, aanpassen en eenvoudig labels beheren

Eenvoudig metingen bijhouden

Naast onderhoud aan klimaatinstallaties is Coldtec ook verantwoordelijk voor het testen van chemicaliën- en zuurkasten van de TU Delft. Tijdens deze testen wordt gemeten of een kast voldoet aan alle wet- en regelgeving en daarmee veilig genoeg is om mee te werken. Ook dit proces zag Coldtec graag geoptimaliseerd en geautomatiseerd, dus hebben we een extra module ontwikkeld voor de beheerapplicatie.

Een meting toevoegen

Net als bij de opdrachten kunnen kasten eenvoudig worden toegevoegd, aangepast en verwijderd in de applicatie. Aan elke kast kunnen metingen worden toegevoegd. Denk hierbij aan de gemiddelde snelheid van de luchtafzuiging aan de hand van een aantal meetpunten. Ook de gebruikte meetapparatuur, de status van de verlichting en afzuiging van de onderkast kunnen worden ingevoerd.

Een automatisch meetrapport

Omdat er in zuur- en chemicaliënkasten wordt gewerkt met gevaarlijke stoffen is de status van een kast essentieel. Dit kan pas beoordeeld worden als alle belangrijke gegevens in één overzicht te zien zijn. Om die reden hebben we ervoor gezorgd dat er met één klik op de knop een digitaal meetrapport kan worden gegenereerd. Compleet met een overzicht van de gemeten kasten, richtlijnen en details van de meting. De installateur klikt op downloaden en het digitale meetrapport is klaar om te delen.

Meting en testen van een zuur- of chemicaliënkast in de online bedrijfssoftware beheerapplicatie van Coldtec
Binnen elke meting wordt automatisch op basis van de negen meetpunten de gemiddelde airflow berekend

Productief en razendsnel

De webapplicatie biedt zowel Coldtec als opdrachtgevers en monteurs inzicht en overzicht op elk moment van de dag. Dit scheelt veel handelingen, e-mails en uitzoekwerk. We hebben de server optimaal ingericht en zorgen ervoor dat dit ook zo blijft. Omdat we de meest passende technologieën hebben gebruikt, laadt data snel en is de webapplicatie eenvoudig op te schalen. De gebruiksvriendelijkheid van de webapplicatie zorgt voor een hogere productiviteit waardoor iedereen zich weer kan richten op waar hij of zij goed in is.